W październiku zapraszamy do Teatru Solskiego! Sprawdź repertuar!

2018-10-04 10:13

* Księga Lasu. „Księga lasu” to teatralno-muzyczna baśń dla najmłodszych. W uschniętym, prastarym lesie panuje martwa cisza. Na polanę przybywa Drwal Maciej, by ściąć rosnący tam 1000-letni dąb. Tuż przed rozpoczęciem pracy Drwal odkrywa, że powodem braku sił życiowych lasu jest choroba Echa, które tak długo powtarzało wrzaski ludzi nie szanujących leśnej ciszy, aż ochrypło i w końcu straciło głos. To wtedy ze smutnego lasu odeszły zwierzęta i odfrunęły ptaki.

Drwal postanawia uratować las i wyrusza na poszukiwanie lekarstwa dla chorego Echa. W czasie swojej wędrówki trafia w sidła Pająka, a także na dwór Królowej leśnych pszczół oraz do apteki Zaskrońca.

Czy dzielny drwal odnajdzie trzy zaczarowane kwiaty i pozna zaklęte w nich czarodziejskie słowa - klucze do szczęśliwego życia? Czy Echo odzyska głos, a las wróci do życia i na nowo rozkwitnie?

Do poszukiwania odpowiedzi zapraszamy najmłodszych widzów Tarnowskiego Teatru. 

Premiera odbyła się 30 listopada 2013 roku.

Autor: Wojciech Graniczewski, Jan Hnatowicz
Reżyseria: Tomasz Piasecki
Scenografia: Maciej Sroka
Kostiumy: Krystyna Szaforz
Muzyka: Jan Hnatowicz
Choreografia: Matylda Baczyńska
Przygotowanie wokalne: Elżbieta Kuzemko-Rausz
Asystent reżysera: Kamil Urban
Inspicjent, sufler: Krystyna Fudyma

*Ikebana.

Autor: Marcin Skóra

Reżyseria: Bohdan Robert Graczyk, Dariusz Stanisław Starczewski
Scenografia i kostiumy: Justyna Bernadetta Banasiak
Muzyka: HEY
Aranżacje i opracowanie dźwięku: Piotr Łukasz Niedojadło
Inspicjent, sufler: Aleksandra Karolina Stach

 

Czy można żyć, gdy straciło się wszystkich bliskich, w tym ukochaną córkę?

Czy można żyć, gdy nie wiadomo kto zabił twoje dziecko?

Czy można żyć, gdy wszyscy oni wmawiają ci, że to ty zrobiłaś?

 

Dwóch reżyserów, jedna aktorka.

Czy jedna?

Na scenie Matylda Anna Baczyńska w duszach Ewy Złej Nowickiej.

Zobaczmy, czy można.

 

Sztuka dedykowana tarnowskiemu reżyserowi Marcinowi Wronie.

Spektakl dla widzów od 18 roku życia.

Mała Scena, sala nienumerowana.

Prapremiera odbyła się 28 kwietnia 2017 roku.

Spektakl brał udział w 24. Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej. Ogólnopolski Konkurs na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej ma na celu nagradzanie najciekawszych poszukiwań repertuarowych w polskim teatrze, wspomaganie rodzimej dramaturgii w jej scenicznych realizacjach oraz popularyzację polskiego dramatu współczesnego. Konkurs organizowany jest przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie. W I etapie Konkursu spektakle ocenia Komisja Artystyczna w składzie: Jacek Sieradzki (przewodniczący), Michał Centkowski, Adam Karol Drozdowski, Andrzej Lis, Kamila Łapicka, Jakub Papuczys, Joanna Puzyna - Chojka. 
Spektakl  został zakwalifikowany do 
finału 24. Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej.  Matylda Baczyńska otrzymała indywidualną nagrodę aktorską  www.sztukawspolczesna.org   

* Poskromienie Złośnicy

Autor: William Shakespeare
Przekład: Stanisław Barańczak
Reżyseria: Anna Gryszkówna
Scenografia, kostiumy, światła, wizualizacje: Katarzyna Szczurowska, Anna Skupień
Muzyka: Andrzej Perkman
Asystent reżysera: Tomasz Wiśniewski
Inspicjent, sufler: Krystyna Fudyma

Ta gorzka komedia o odwiecznej walce płci stawia wciąż aktualne pytania o pozycję kobiety w społeczeństwie, prawo do własnej tożsamości w męskim świecie, możliwość życia wbrew utartym schematom i narzucanym od wieków rolom. Tytułowa złośnica to ciekawa, dzika i wolna kobieta, której miłość może doprowadzić do rozpadu skostniałych struktur zhierarchizowanego świata. I wcale nie jest oczywiste kto kogo w tej historii będzie poskramiał.

Premiera odbyła się 30 grudnia 2017 roku.

* Heroiny

Scenariusz i reżyseria: Agata Biziuk
Scenografia i kostiumy: Marika Wojciechowska
Muzyka: Piotr Klimek
Reżyseria światła: Monika Sidor
Przygotowanie muzyczne i wokalne: Piotr Niedojadło
Asystent reżysera: Kinga Piąty
Asystent kompozytora: Maciej Kuśnierz
Inspicjent, sufler: Krystyna Fudyma

Tragikomiczny spektakl muzyczny na podstawie autorskiego tekstu Agaty Biziuk.

W 2018 roku obchodzimy 100 rocznicę nadania kobietom praw wyborczych w Polsce. Świętując tę datę warto pochylić się nad tematem praw kobiet, które na długo przed 1918 r. walczyły o swoje miejsce na kartach historii. Między innymi o nich mówi spektakl – o kobietach, które wybudowały fundamenty praw i na przekór opresyjnym czasom stawały naprzeciw uprzedzeniom, nadużyciom, stereotypom. Często padały ofiarą okoliczności, w których żyły. To im oddajemy hołd zanurzając się w genezę powstawania państwa polskiego, pełnego sprzeczności, mitów, superbohaterów i półprawd. Mówimy o czasach zamierzchłych, ale jak dalece? Okazuje się, że problemy współczesnych kobiet, jak i państwa, nie tak bardzo odbiegają od trosk szlachetnych heroin i ich czasów. Spektakl w przewrotny sposób oddaje głos takim bohaterkom jak: Królowa Jadwiga, Bona Sforza czy Anna Jagiellonka. Historię przecież tworzyli nie tylko herosi, ale również one – Heroiny. Gościnnie obok matek narodu wystąpi również Ojciec, czyli Stanisław ze Szczepanowa.

Polska prapremiera odbyła się 17 czerwca 2018 roku.

Spektakl dla widzów od 16 roku życia.

Scena Muzycznych Prapremier dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.

 *Śluby panieńskie

Autor: Aleksander Fredro
Reżyseria: Wojciech Malajkat
Scenografia i kostiumy: Wojciech Stefaniak
Asystent reżysera: Filip Kowalczyk
Inspicjent, sufler: Krystyna Fudyma

Jedna z najbardziej znanych komedii Aleksandra Fredry w reżyserii Wojciecha Malajkata. „Śluby panieńskie” to zabawna, lekka i wciąż aktualna opowieść o odwiecznej wojnie płci, w której wszystkie chwyty są dozwolone. Nieśmiertelna tematyka bawi do łez i obnaża niezmienność ludzkich postaw w obliczu porywów serca.

Premiera odbyła się 16 września 2018 r.

Spektakl został laureatem Nagrody Publiczności podczas XXII Ogólnopolskiego Festiwalu Komedii TALIA 2018.

 *W pokoju obok

Autor: Sarah Ruhl
Przekład: Daniel Woźniak
Reżyseria: Łukasz Gajdzis
Scenografia: Justyna Łagowska
Kostiumy: Małgorzata Jochan
Muzyka: Maciej Szymborski
Przygotowanie wokalne: Elżbieta Kuzemko-Rausz
Asystent reżysera: Kinga Piąty
Inspicjent, sufler: Krystyna Fudyma

Dwie pary, dwie miłości i... dwa problemy. Sarah Ruhl, amerykańska dramatopisarka, przeniosła się w przeszłość i opisała kłopoty dwóch małżeństw na początku ery elektryczności. Szokiem dla dziewiętnastowiecznych bohaterów jest jednak nie tylko zamiana światła świecy na światło żarówki, ale przede wszystkim nowy język mówienia o swoich uczuciach i seksualności. Katalizatorem zmiany jest elektryczny przyrząd, którym Doktor Givings będzie leczył swoje pacjentki...

Akcja „W pokoju obok”, sztuki nominowanej do prestiżowe Tony Awards i nagrody Pulitzera, toczy się blisko gabinetu ginekologa, doktora Givings (Ireneusz Pastuszak). Jego żona, Catherine (Matylda Baczyńska), próbuje poradzić sobie nie tylko z malutkim dzieckiem, ale też z mężem, który nie potrafi okazywać swoich uczuć. Sytuację komplikuje pojawienie się poszukującej terapii pary- cierpiącej na histerię Sabriny Daldry (Monika Wenta- Hudziak) i jej męża (Jerzy Pal) oraz ciemnoskórej mamki Elizabeth (gościnnie Kamila Ściborek) i artysty- malarza Leo (Piotr Hudziak), liczącego na pomoc w uleczeniu męskiej histerii. Spotkanie w gabinecie lekarza- nad którym pieczę sprawuje pielęgniarka Maggie- doprowadza bohaterów do prawdziwego źródła ich problemów, których nie uda się uleczyć wibratorem: pytań o to, kto kogo kocha i czego pragnie w życiu?

Reżyserem spektaklu jest Łukasz Gajdzis, znany tarnowskiej publiczności z doskonałej realizacji „Klubu kawalerów”, którym wygrał ubiegłoroczny festiwal „Talia”. Sam mówi o spektaklu: „Jest to historia o zasłyszanych schematach działań, o kryzysie między ludźmi, którym urodziło się dziecko i o tym, z czym się borykamy. Także o tym, jak pewne mechanizmy, które przyswajamy w młodości, funkcjonują potem w dorosłym życiu. Patriarchalna rodzina jest cały czas obowiązującym modelem rodziny. Lubię dobry humor i ciekawe pomysły. Skoro moje przedstawienie, z tym specyficznym żartem, który jest w Klubie kawalerów, zadziałało w Tarnowie, to oznacza, że jest szansa, by pokazać kolejną propozycję, tym razem z udziałem tarnowskich aktorów. W pokoju obok porusza tematy związane z kobiecą seksualnością, rolą nowoczesnej kobiety w społeczeństwie, które w Polsce są wciąż traktowane po macoszemu. Myślę, że teatr jest miejscem, w którym trzeba o takich rzeczach mówić.”

Prapremiera odbyła się w ramach projektu „Tarnów stolicą komedii” współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013.

Mecenasem projektu było PGNiG.

* Płuca

Autor: Duncan Macmillan
Przekład: Anna Gujska
Reżyseria: Anna Wieczur-Bluszcz
Scenografia i kostiumy: Ewa Gdowiok
Ruch sceniczny: Leszek Bzdyl
Reżyseria światła: Paulina Góral
Asystent reżysera: Ewa Jakubowicz
Inspicjent, sufler: Aleksandra Stach

Płuca” to mądra, aktualna, niezwykle zabawna i bardzo wzruszająca opowieść o pokoleniu, którym kieruje niepewność, wątpliwości, stres
i strach przed rozpadem znanego świata, o odpowiedzialności 
i dojrzewaniu do rodzicielstwa w czasach globalnego niepokoju, terroryzmu i napiętych stosunków politycznych. Młodzi, dobrze wykształceni bohaterowie Macmillana zdają sobie sprawę, że w dobie zagrożeń środowiska i zmian klimatycznych decyzja o sprowadzeniu na świat nowego człowieka to duży krok dla ich związku, ale jeszcze większy krok dla narażonej na zagładę planety. Muszą zweryfikować własne przekonania, zmierzyć się z konsekwencjami swoich decyzji, pokonać lęki, podjąć ryzyko i przede wszystkim zawalczyć o miłość. Bo „Płuca” to także uniwersalna opowieść o miłości – niedoskonałej, trudnej, ale prawdziwej. Takiej, od której brakuje tchu.

Dramat otrzymał nagrodę The Off West End Theatre Awards 
w kategorii "najlepsza nowa sztuka" 2013 roku.

Charakterystyczna, nieprzyzwoita historia miłosna Duncana Macmillana jest brutalnie szczera, zabawna, ostra i aktualna. Jest odważnie napisana i zdumiewająco skonstruowana. Daje głos pokoleniu, dla którego niepewność jest sposobem na życie.

The Guardian”

 Prawa autorskie do sztuki reprezentuje w Polsce Agencja AdiT.

Prapremiera polska odbyła się 24 kwietnia 2018 r.

Spektakl dla widzów od 16 roku życia

* Balladyna

Autor: Juliusz Słowacki
Reżyseria: Bożena Suchocka
Projekt scenografii i kostiumów: Jan Kozikowski
Muzyka: Barbara Derlak, Tomasz Waldowski, Sebastian Wielądek
Współpraca scenograficzna: Anna Adamiak
Współpraca kostiumograficzna: Adriana Kustra
Ruch sceniczny: Piotr Skalski
Reżyseria światła: Monika Sidor
Przygotowanie wokalne: Piotr Niedojadło
Asystent reżysera: Fabian Kocięcki
Inspicjent, sufler: Aleksandra Stach

Wielki romantyczny dramat łączy w sobie szekspirowską tragedię z ludową baśnią, balladą, świat rzeczywisty przeplata się w nim z fantastycznym, a wszystko przesycone jest ironią i groteską. To historia zbrodni, winy i kary, której główna bohaterka jest jedną z najbardziej fascynujących i niejednoznacznych kobiet w polskiej literaturze, to, jak pisała Maria Janion „rzadka w naszej literaturze postać kobieca wyposażona w pełnię suwerenności, to wspaniała bohaterka tragiczna”.

Premiera odbyła się 25 marca 2018 roku.

* Bądź taka, nie bądź taka

Scenariusz i reżyseria: Joanna Satanowska
Scenografia: Anna Adamiak
Kostiumy: Adriana Kustra
Kierownictwo muzyczne: Maciej Zakrzewski
Autor zdjęć filmowych: Przemysław Jękosz
Asystent reżysera: Karolina Gibki
Inspicjent, sufler: Krystyna Fudyma

"Bądź taka, nie bądź taka" to spektakl muzyczny, na który składają się nowe aranżacje największych przebojów z repertuaru Kory i zespołu Maanam w wykonaniu Karoliny Gibki, która w wizualizacjach filmowych wciela się w rolę legendarnej wokalistki. Na scenie towarzyszy jej gitarzysta. W spektaklu usłyszmy m. in.: "Stoję, stoję, czuję się świetnie", "Bądź taka, nie bądź taka", "Oddech szczura", "Ta noc do innych jest niepodobna", "Jesteśmy ze stali", "Taczi, tacz", "Nocny Patrol", "Boskie Buenos".

Jest rok 1984, wytwórnia Rogot współpracująca wówczas z zespołem Maanam wpada na pomysł, aby zagrali oni na zjeździe młodzieży komunistycznej w Sali Kongresowej. Gościem specjalnym ma być premier Związku Radzieckiego Nikołaj Ryżkow. Kora musi podjąć decyzję o udziale w koncercie, licząc się z konsekwencjami 
w przypadku odmowy.

Spektakl w reżyserii Joanny Satanowskiej to nie tylko opowieść 
o jednej z najbardziej barwnych postaci polskiej sceny muzycznej, ale także o godnej naśladowania postawie niezłomności, bezkompromisowości i konsekwencji w walce z przeciwnościami losu, systemem i politycznymi naciskami oraz własnymi słabościami.

Scenariusz spektaklu powstał na podstawie książki „Kora, Kora. A planety szaleją” Kamila Sipowicza (Wydawnictwo Agora S.A., wydanie III na podstawie książki Olgi Jackowskiej i Kamila Sipowicza „Kora i Maanam. Podwójna linia życia” z 1998 r.)

Prapremiera odbyła się 11 lutego 2018 roku.

Scena Muzycznych Prapremier dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.

W filmie wykorzystanym w spektaklu wystąpili:

Karolina Gibki – Kora
Aleksander Fiałek – Marek
Marcin Hycnar – Sławek (dziennikarz)
Ireneusz Pastuszak – Antoni (agent Kory)
Tomasz Piasecki – Bogumił (kierowca busa)
Tomasz Wiśniewski – Kamil


Repertuar Teatru im. L. Solskiego w Tarnowie (październik)

3 października

9.00 i 11.00 Księga Lasu / Duża Scena

4 października

9.00 i 11.00 Księga Lasu / Duża Scena

19.00 Ikebana / Mała Sala

5 października

20.00 Ikebana / Mała Sala

6 października

17.00 Poskromienie Złośnicy / Duża Scena

7 października

17.00 Poskromienie Złośnicy / Duża Scena

9 października

11.00 Poskromienie Złośnicy / Duża Scena

19.00 Heroiny / Mała Sala

10 października

10.00 Poskromienie Złośnicy / Duża Scena

12.30 Poskromienie Złośnicy / Duża Scena

19.00 Heroiny / Mała Sala

11 października

11.00 Poskromienie Złośnicy / Duża Scena

19.00 Heroiny / Mała Sala

12 października

19.00 Śluby panieńskie / Duża Scena

13 października

19.00 Śluby panieńskie / Duża Scena

14 października

19.00 Śluby panieńskie / Duża Scena

16 października

19.00 Śluby panieńskie / Duża Scena

18 października

19.00 Śluby panieńskie / Duża Scena

19 października

19.00 W pokoju obok / Duża Scena

20 października

18.00 W pokoju obok / Duża Scena

20.00 Płuca / Mała Scena

21 października

18.00 W pokoju obok / Duża Scena

20.00 Płuca / Mała Scena

25 października

11.00 Balladyna / Duża Scena

17.00 Balladyna / Duża Scena

26 października

11.00 Balladyna / Duża Scena

20.00 Bądź taka, nie bądź taka / Mała Scena

27 października

18.00 Balladyna / Duża Scena

20.00 Bądź taka, nie bądź taka / Mała Scena

28 października

18.00 Balladyna / Duża Scena

20.00 Bądź taka, nie bądź taka / Mała Scena

30 października

11.00 Balladyna / Duża Scena

31 października

11.00 Balladyna / Duża Scena



Wpisz swoją opinię:

Przepisz tekst z obrazka: Obraz CAPTCHA
Podpis:
Opinie:
Ten artykuł nie posiada jeszcze żadnych opinii.