Miejsce na Twoją reklamę !


Forum Audiowizualne FMF. Alexandre Desplat, Craig Armstrong, Antonio Sánchez i Krzysztof Zanussi w rozmowach z festiwalową publicznością

2019-04-30 18:30

Spotkania z wybitnymi twórcami i przedstawicielami światowego kina, seminaria typu Master Class i panele dyskusyjne odsłaniające kulisy pracy w przemyśle filmowym – siódma edycja Forum Audiowizualnego FMF zapowiada się bardzo różnorodnie. Na wydarzenia Forum zapraszamy do Centrum Festiwalowego w pałacu Krzysztofory oraz do Centrum Kongresowego ICE Kraków.

Festiwal Muzyki Filmowej będzie po raz kolejny okazją do spotkania z wielkimi postaciami świata muzyki i filmu. Wśród najbardziej wyczekiwanych przez festiwalową publiczność gości znajdą się: Alexandre Desplat – francuski kompozytor i dwukrotny laureat Oscara (za muzykę do filmów Grand Budapest Hotel oraz Kształt wody), Craig Armstrong – brytyjski twórca muzyki do takich arcydzieł, jak Romeo i Julia, Moulin Rouge! i Wielki GatsbyBaza Luhrmanna oraz Krzysztof Zanussi – wybitny reżyser, ale także zapalony meloman. Prawdziwą gratką dla fanów muzyki improwizowanej będą warsztaty z meksykańsko-amerykańskim perkusistą jazzowym, autorem ścieżki dźwiękowej do słynnego Birdmana – Antonio Sánchezem.

Forum Audiowizualne FMF zainaugurują specjalistyczne warsztaty dla młodych kompozytorów z całego świata, którzy zostają wyłonieni w konkursie FMF Young Talent Award. Tegoroczne Master Classes skupią się na roli dyrygenta podczas sesji nagraniowej, która odbędzie się kolejny już raz w Europejskim Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach. Wśród wykładowców zamkniętej części warsztatów znaleźli się m.in.: Richard Bellis, Gavin Greenaway, Mateusz Bień, Patrick Lemmens, Hans-Martin Buff i Gary Marlowe. W tym roku rozszerzamy również nasze branżowe partnerstwa – pierwszy raz w ramach Forum odbędą się warsztaty: SyncCamp organizowany we współpracy z Music Export Poland oraz Songwriting Camp Sony/ATV. 

Otwartą część spotkań Forum Audiowizualnego FMF rozpoczniemy w środę 15 maja, w drugim dniu festiwalu, warsztatami przybliżającymi kulisy współpracy kompozytora filmowego z inżynierem dźwięku. Kolejne seminaria poruszą takie zagadnienia, jak aranżacja ścieżki dźwiękowej i przystosowanie jej do wersji koncertowej, opracowanie muzyki we współczesnym kinie czy prestiżowe nagrody muzyczno-filmowe (Oscary, Złote Globy, BAFTA).

Ważnym pasmem Forum Audiowizualnego FMF są panele dyskusyjne, osnute wokół problematyki estetyki i funkcjonalności muzyki pisanej na potrzeby kina, a także współpracy kompozytora z innymi członkami ekipy filmowej. Pierwsza z dziesięciu dyskusji, zaplanowana na festiwalową środę, dotyczyć będzie szeroko rozumianej platformy edukacji muzyki filmowej. W ramach dalszych spotkań omówimy m.in. kulisy pracy nad symultanicznym pokazem horroru Dracula Francisa Forda Coppoli z muzyką wykonywaną na żywo, przyjrzymy się bliżej jednemu z najwybitniejszych kompozytorów światowego kina – Wojciechowi Kilarowi, zbadamy wpływ muzyki chóralnej na narrację filmowego dzieła, poznamy meandry powstawania ścieżek dźwiękowych w produkcjach Andrzeja Wajdy oraz zgłębimy tajniki recenzowania i pisania tekstów o muzyce filmowej. Szczególnym punktem pasma dyskusyjnego będzie panel dotyczący kompozycji nominowanych do nowej nagrody FMF, przyznawanej za Polską Ścieżkę Dźwiękową Roku. Wręczenie prestiżowego wyróżnienia i wykonanie zwycięskiej ścieżki dźwiękowej zaplanowaliśmy podczas uroczystej gali Scoring4Polish Directors – 16 maja w Centrum Kongresowym ICE Kraków. W tym samym dniu autorzy nominowanych kompozycji spotkają się z festiwalową publicznością – w panelu poświęconym swojej twórczości głos zabiorą m.in.: Antoni Komasa-Łazarkiewicz, Bartosz Chajdecki, Arkadiusz Grochowski, Łukasz Targosz i Atanas Valkov.

Forum Audiowizualne FMF funkcjonuje od 2013 roku i jest platformą wymiany kontaktów, doświadczeń i miejscem spotkania początkujących kompozytorów muzyki filmowej z największymi mistrzami gatunku. „Główną ideą tego przedsięwzięcia jest umożliwienie młodym ludziom bezpośredniego kontaktu z twórcami i ekspertami światowego przemysłu muzycznego oraz filmowego. Nasz festiwal uzupełnia w ten sposób lukę w polskim szkolnictwie artystycznym, w którym relacja mistrz-uczeń sprowadzana jest zwykle na daleki plan” – mówi Robert Piaskowski, dyrektor artystyczny FMF. Zgodnie z założeniami Forum, w spotkaniach ze słuchaczami wezmą udział światowej sławy twórcy, eksperci i przedstawiciele szeroko pojętej branży filmowej. W tym roku będą to m.in.: Don Davis, Zygmunt Konieczny, Anna G. Piotrowska, Małgorzata Przedpełska-Bieniek, Stanisław Radwan, Rafał Syska czy Maciej Zieliński.

Na wydarzenia organizowane w ramach Forum Audiowizualnego FMF zapraszamy do Centrum Festiwalowego w pałacu Krzysztofory oraz do Sali Teatralnej Centrum Kongresowego ICE Kraków. Wszystkie spotkania i warsztaty będą symultanicznie tłumaczone, odpowiednio, na język angielski lub polski. Siódmą edycję Forum przygotowaliśmy przy finansowym wsparciu Województwa Małopolskiego oraz Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.

12. Festiwal Muzyki Filmowej w Krakowie potrwa od 14 do 21 maja 2019 roku

Więcej na: www.fmf.fm
#ilovefmf
#allisfilmmusic


Organizatorami Festiwalu Muzyki Filmowej w Krakowie są:

Miasto KrakówKrakowskie Biuro Festiwalowe oraz RMF Classic

Festiwal Muzyki Filmowej w Krakowie to jeden z najważniejszych festiwali muzyki filmowej na świecie. O niepowtarzalności imprezy decyduje unikalne łączenie najwyższej jakości interpretacji muzyki filmowej wykonywanej przez czołowych muzyków i orkiestry w połączeniu z wysokiej jakości obrazem. Monumentalne widowiska muzyczno – filmowe wyróżniają się śmiałością produkcyjną, innowacyjnością w sferze technologii dźwięku i obrazu, ale również rozmachem wykonawczym, poziomem artystycznym prezentowanych dzieł oraz ze względu na obecność najwybitniejszych twórców i kompozytorów. Wydarzenia te nie mają sobie równych w Europie. FMF przyciąga współczesną elitę świata muzyki, kultury i filmu, a także miłośników gier komputerowych, kina i sztuki filmowej. FMF to także ważne spotkania branżowe, a zarazem miejsce prawykonań wielu dzieł muzyki filmowej, nierzadko w obecności reżyserów światowego formatu.

fot. Alicja Wroblewska dla KBF



Wpisz swoją opinię:

Przepisz tekst z obrazka: Obraz CAPTCHA
Podpis:
Opinie:
Ten artykuł nie posiada jeszcze żadnych opinii.